Buzdolabınız, çıktığınız tatillerden getirdiğiniz magnetlerle mi kaplı? Yeni bir araştırma bu alışverişin aslında mutlulukla ilişkili olduğunu, buyüzden de alışkanlığa dönüştüğünü ortaya çıkardı.
Araştırma, hediyelik eşyaların anıların korunmasına yardımcı olabileceğini ve olumlu duygusal tepkileri tetikleyebileceğini ortya çıkardı.
Ankete katılanların büyük bir çoğunluğu, uzaktayken bir hediye almanın öncelikleri olduğunu, fotoğraf albümlerinden ziyade magnet koleksiyonlarından daha fazla keyif aldıklarını söyledi. Bir katılımcı şunları söyledi: “Fotoğraf çekmeyi pek sevmiyorum… Sonunda bir buzdolabı magneti alıyorum ve her şeyi bundan hatırlayabiliyorum.”
Satın almaların tekrarlanan bir davranış olduğu ortaya çıktı; bir kadın, tatil bitip de eve dönerken bir tane satın almadığını fark ettikten sonra büyük bir panik yaşadığını bile belirtti.
Birçoğu, buzdolabının kapısını her açtığında, özellikle de bir magnet düştüğünde, tatillerini hatırlatıldığını söyledi. Hatta bazı magnetler yıllar geçtikçe daha duygusal anıları bile hatırlatır olmuş: O zamandan beri ölen arkadaşlar veya aile üyeleriyle yapılan geziler…
Liverpool Üniversitesi’nden araştırma liderleri şunları söyleyerek magnetlerin anıları nasıl canlı tuttuğunu anlattı: “Günlük ev içi ritimlere gömülü olmaları nedeniyle magnetler, tatil sonrası hafıza çalışmasının uyarılmasında aktif ajandalar… Tatil bittikten uzun süre sonra bile günlük yaşamı etkileme konusunda karmaşık bir kapasiteye sahipler.”